Tło sekcji

Wystawianie recept

Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pacjentów umożliwiamy zamawianie recept na leki stosowane przewlekle drogą internetową za pomocą e-maila recepty.geperta@gmail.com, bez potrzeby umawiania się na kolejną wizytę/teleporadę.

Usługa ta skierowana jest do Pacjentów naszej przychodni, regularnie korzystających z oferowanej przez nas opieki medycznej tzn. przynajmniej raz na 6 miesięcy, udokumentowanej w historii choroby.

Recepty realizowane będą tylko na leki przyjmowane w chorobach przewlekłych. Jeżeli lekarstwa były zlecone przez lekarza z innej placówki, należy donieść do naszej przychodni kopię dokumentacji potwierdzającej przyjmowanie leku. Bez tego wszystkie prośby o wypisanie recept na leki zlecone przez innego specjalistę będą traktowane odmownie.

Kod PIN do zamówionej recepty można otrzymać za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP) lub naszego oprogramowania. Recepta zostanie wysłana SMS-em zgodnie z numerem w IKP bądź SMS-em na numer wskazany w naszej dokumentacji medycznej. IKP jest bezpłatne i może je założyć każdy obywatel, do czego gorąco zachęcamy. Założenie IKP jest bardzo proste – wystarczy Profil Zaufany i można to zrobić tutaj: https://pacjent.gov.pl/. Wszystkie osoby, które posiadają już IKP są proszone o taką informację w nadsyłanych zamówieniach, wówczas nie będziemy wysyłać dodatkowej wiadomości z naszego abonamentu.
Poniżej przedstawiamy zasady wystawiania recept drogą internetową:

1. Wnioski dotyczące recept przyjmujemy na adres mailowy: recepty.geperta@gmail.com oraz w formie papierowej wrzucone do dedykowanej do tego skrzynki przy drzwiach głównych przychodni.

2. Po złożeniu zamówienia w danym dniu, recepta realizowana jest do 7 dni.

3. Akceptujemy jedynie wnioski dotyczące recept na leki przyjmowane przewlekle. Prośby na leki, których nie ma w Państwa dokumentacji medycznej nie będą wystawiane do czasu dostarczenia zaświadczenia od specjalisty, które je zlecił.

4. Dla Państwa bezpieczeństwa wniosek dotyczący recepty powinien być wysyłany zawsze z tego samego adresu mailowego i zawierać następujące informacje: imię, nazwisko, 5 ostatnich cyfr numeru pesel, nazwę leku, dawkę i ilość opakowań. W przypadku braku lub niekompletnych danych recepta nie zostanie wypisana.

5. Zamawiając recepty na schorzenia przewlekłe prosimy obowiązkowo podawać w treści zamówienia następujące informacje z dnia bieżącego:

•    wzrost i wagę – raz do roku, aktualnie na 2025r.
•    ciśnienie,
•    tętno,
•    temperaturę,
•    poziom cukru (jeśli dotyczy) oraz czy wystąpiły nowe dolegliwości.

Przykład: Wzrost 178cm, waga 76kg, temperatura 36,6°C, tętno 70/min, RR 140/90, poziom cukru 100mg/dL na czczo (tylko w przypadku cukrzycy). Nie występują nowe dolegliwości.


6. O wypisaniu recept, dawkowaniu leku i jego ilości ostatecznie decyduje lekarz. W przypadku odmowy wypisania recepty otrzymają Państwo maila. Przy akceptacji przesłanej prośby i wypisaniu leku żaden mail nie będzie wysyłany, otrzymają Państwo jedynie wiadomość SMS z kodem PIN.


7. Maile zawierające inne prośby np. (o konsultację lekarską) będą traktowane odmownie.

 

Ikonka dokumentu do pobrania, który otwiera się w nowym oknie