Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pacjentów wprowadziliśmy możliwość zamówienia recept na leki drogą internetową, za pomocą e-maila recepty.geperta@gmail.com, bez potrzeby umawiania się na kolejną wizytę/teleporadę.
Usługa ta skierowana jest do Pacjentów naszej przychodni, regularnie korzystających z oferowanej przez nas opieki medycznej tzn. przynajmniej raz na 6 miesięcy, udokumentowanej w historii choroby.
Recepty realizowane będą tylko na leki przyjmowane w chorobach przewlekłych. Jeżeli lekarstwa były zalecone przez lekarza z innej placówki, należy donieść do naszej przychodni kopię dokumentacji potwierdzającej przyjmowanie leku. Bez tego wszystkie prośby o wypisanie recept na leki zlecone przez innego specjalistę będą traktowane odmownie.
W związku z wprowadzeniem recepty elektronicznej, zamówioną receptę można otrzymać za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Recepta zostanie wygenerowana automatycznie i wysłana mailowo lub SMS-em na numer Państwa telefonu komórkowego od razu po jej wystawieniu. IKP jest bezpłatne i może je założyć każdy obywatel, do czego gorąco zachęcamy. Dlaczego jest to ważne dla nas i dla Państwa? W obecnej sytuacji odsyłanie numerów PIN drogą mailową lub przekazywanie go drogą telefoniczną zajmuje nam codziennie dodatkową godzinę pracy. W tym czasie nie możemy badać pacjentów ani odbierać pilniejszych połączeń, ponieważ linia jest zajęta przez pacjentów dzwoniących po numery PIN.
Otworzenie IKP online zajmie Państwu jedynie kilka minut – dla nas to zaoszczędzenie 1 godziny dziennie, czyli około 20 godzin w miesiącu i 200 godzin rocznie. Ten zaoszczędzony czas będziemy mogli przeznaczyć na pomoc każdemu z Was. Założenie IKP jest bardzo proste – wystarczy Profil Zaufany i można to zrobić tutaj: https://pacjent.gov.pl/.
Wszystkie osoby, które posiadają już IKP są proszone o taką informację w nadsyłanych zamówieniach.
Jeśli nie mają Państwo możliwości utworzenia IKP, konieczne jest dostarczenie stosownego oświadczania pisemnego. Wówczas, ze względu na pandemię mogą Państwo otrzymać numer PIN drogą telefoniczną lub mailową. Będzie to jednak możliwe tylko w wyjątkowych przypadkach, np. ze względu na zaawansowany wiek.
Poniżej przedstawiamy regulamin zamawiania recept drogą internetową:
1. Wnioski dotyczące recept przyjmujemy na adres mailowy: recepty.geperta@gmail.com oraz w formie papierowej wrzucone do dedykowanej do tego skrzynki przy drzwiach głównych przychodni.
2. Po złożeniu zamówienia w danym dniu, receptę można uzyskać po upływie 7 dni roboczych.
3. Akceptujemy jedynie wnioski dotyczące recept na leki przyjmowane przewlekle. Prośby na leki, których nie ma w Państwa dokumentacji medycznej nie będą wystawiane do czasu dostarczenia zaświadczenia od specjalisty, które je zlecił. Zamawiając recepty na schorzenia przewlekłe prosimy obowiązkowo podawać w treści zamówienia następujące informacje z dnia bieżącego:
Wystawiając recepty na leki refundowane musimy każdorazowo w Państwa dokumentacji weryfikować uprawnienia do refundacji poprzez wpisanie rozpoznania adekwatnego do wypisywanych leków oraz przynajmniej podstawowe parametry stanu zdrowia. Jeśli nie wyrażają Państwo na to zgody, prosimy umawiać się na poradę lekarską celem wypisania leków.
Przykład: temperatura 36,6°C, tętno 70/min, RR 140/90, poziom cukru 100mg/dL na czczo (tylko w przypadku cukrzycy). Nie występują nowe dolegliwości.
4. Dla Państwa bezpieczeństwa wniosek dotyczący recepty powinien być wysyłany zawsze z tego samego adresu mailowego i zawierać następujące informacje: imię, nazwisko, 5 ostatnich cyfr numeru pesel, nazwę leku, dawkę i ilość opakowań. W przypadku braku lub niekompletnych danych recepta nie zostanie wypisana.
5. O wypisaniu recept, dawkowaniu leku i jego ilości ostatecznie decyduje lekarz. W przypadku odmowy wypisania recepty otrzymają Państwo krótkiego maila. Przy akceptacji przesłanej prośby i wypisaniu leku żaden mail nie będzie wysyłany. PINy do realizacji e-recepty wysyłane będą na adresy mailowe oraz numery kontaktowe wprowadzone przez Państwa do IKP (www.pacjent.gov.pl).